Yellowstone - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu Yellowstone - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu

Yellowstone

Door: SandersintheStates

Blijf op de hoogte en volg Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny

20 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Yellowstone

Yellowstone en Teton bleken toch wat groter om door te rijden dan wij ons herinnerden. We wilden het advies van Carmen ( onze GPS) niet opvolgen. Zij leidde ons om het park en wij wilden er graag doorheen om zo al iets te zien..... Tja...dat gaf aardig wat extra uurtjes, zodoende kwamen we pas tegen 10 uur 's avonds aan. Maar het was de moeite waard geweest. Tijdens de rit naar Teton hebben we onderweg geluncht in Jackson. Erg leuk plaatsje waar alles in het teken staat van de beer, Moose ( eland) en Elk. Overal zijn geweien die in elkaar gevlochten bogen vormen of afbeeldingen en beelden van deze dieren.

De aankomst in Teton begon meteen goed. Een opstootje op een brug....Als er auto's en mensen stil staan met camera's dan kan je beter ook maar stoppen en kijken..... Een Moose...meteen raak! Vier jaar geleden hebben we ons zuur gezocht in deze parken naar de Moose en hebben ze niet gezien, nu meteen een moeder met 2 jongen. Wel op afstand...maar toch.
Nog geen paar kilometer verder weer een opstopping met rangers die het verkeer regelden. Langs de weg een grote zwarte beer met 2 cubs die heerlijk in de bossen rondliepen.
Natuuurlijk op gepaste afstand (93 meter is verplicht) foto's gemaakt. Op een gegeven moment riep de ranger dat we de auto's in moesten. De beer kwam de heuvel af regelrecht op onze auto af. Vlug instappen en foto's gemaakt door de achteruit van de beer die met haar jongen overstak.

Vanuit Teton rij je op dezelfde weg Yellowstone in via de south entrance. Je zou verwachten dat je dan zo bij de west entrance bent. Dat bleek toch bij elkaar een kleine 110 km waar je overigens met een snelheidsbeperking rijdt.
Toch hadden we weer een enorme treffer...weer een opstopping en rangers die de auto's een bepaalde kant van de weg opstuurden. Dit keer een grizzly beer die op zijn dooie akkertje de helling afkuierde. Wat een flinke jongens zijn dat.

We waren laat bij de cabin die we gehuurd hadden in het plaatsje Island village. Er hing een zak met de sleutel bij het hoofdgebouw. Tjonge wat jammer dat er geen internet was en als je dat wel wilde moest je in het donker naar het hoofdgebouw...
We hebben gegeten in een plaatselijk restaurant en dat was super gezellig. Vooral Johnny kon het goed vinden met de dame die ons bediende, Martha. Hij kreeg zelfs een doggy bag mee voor de cake die er niet meer bij kon.