Arches and Canyonlands - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu Arches and Canyonlands - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu

Arches and Canyonlands

Door: SandersintheStates

Blijf op de hoogte en volg Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny

15 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We beseften vandaag pas echt goed dat de laatste dagen nu gaan komen...zo jammer want we genieten en we hebben allemaal al een paar keer de slappe lach gehad en wat is dat heerlijk.....

Vanmorgen zijn we met een zalig ontbijt gestart in de tuin. Wat zitten we hier toch op een zalige plek. Ht was 4 jaar geleden al bijzonder en dat is het nog steeds... Voor wie de Arches of Canyonlands wil bezoeken echt een aanrader http://www.castlevalleyinn.com/

Vanmorgen vroeg ontbeten en op weg gegaan naar Arches NP. Hier staan natuurlijke zandstenen bogen.

Het viel erg tegen qua drukte. Het leek wel een pretpark zo druk en daar hebben we al een hekel aan. Dit konden we ons niet herinneren van 4 jaar geleden. Bussen vol met groepsreizen en dan vooral Japanners en bij elk fotomoment natuurlijk de armen in de lucht en het peace teken...wat is dat toch? Het ging niet om een paar mensen, maar het waren er tientallen.... De Arches waren gewoon niet meer te zien. Je zag vooral parasolletjes en overal krioelend mensen. Gewoon niet wat je verwacht in een natuurpark.

We hadden een korte wandeling gemaakt bij de ghossip ( een berg die drie roddelende dames voorstelt) en we wilden de north en south window (natuurlijke zandsteen bogen) bekijken. Deze konden we door 4 bussen die leeg liepen nauwelijks bereiken.....het had veel weg van Euro disney....
Na de tweede Arch besloten wij heel wijs om meteen door te rijden naar het eindpunt en van daaruit naar voren te rijden, mogelijk bleven we dan die bussen voor.,. Het was inderdaad veel rustiger.

Bij de achertste Arches hebben we korte trails gedaan bij de Sanddune Arch en de Skyiline Arch. Natuurlijk foto's gmaakt van de Balance rock, dat was makkelijk want dat is tenminste geen Arch waar iedereen zo nodig in of op moet zitten....het was er erg heet!.
Natuurlijk even heerlijk gepicknickt en genoten van de rust die er dus daar wel was. Het was echt een heerlijk rusitge plek... Voortaan maar gelijk met het laatste punt beginnen en zo terug werken,

Johnny ,Arthur en John zijn naar het verste uitkijkpunt van de beroemde delicate Arch gelopen. Het was op dat moment erg heet en samen met Soof heb ik deze Arch vanaf een lager punt bewonderd. Op deze plek was het helaas weer wat drukker.

Om de drukte verder toch maar te ontvluchten zijn we naar de Canyonlands gereden. We hoopten daar geen bussen vol toeristen tegen te komen die op elk plekje schreeuwerig met een peace teken in de lucht staan te wuiven.
Wat een herademing.... Het was er zo goed als stil.... Wat hebben we daar genoten van de vergezichten. Wat een prachtig gebied is dat. We hebben soms alleen maar op een rots gezeten en gekeken..... Het was echt genieten. Het mooiste punt vind ik the Candle. Maar ook het punt waar je net de Colorado river ziet stromen met een plukje groen is geweldig. De canyons zijn gevormd door de Colorado river.
Wij genoten vooral van het gedeelte Island in the sky. De temperatuur was erg hoog, ruim 35 graden. Helaas ben ik vandaag ook verbrand.

Vanavond hebben we heerlijk gegeten bij een italiaan in Moab, zalig was het en veel te veel.... Doggie back dus mee :)
Het was heerlijk om hier weer op ons plekje in de canyon terug te komen, helaas alweer onze laatste avond. Morgen gaan we door naar Ogden. Het wordt een tussenstop naar Yellowstone...

• 16 Juli 2012 - 05:11

Bernadette, John Sofia, Arthur En Johnny Sanders:

Ook bij de andere verhalen heb ik foto's bijgevoegd. Helaas nog wel vanaf mijn Iphone... Het uploaden van andere foto's gaat hier zo enorm traag. Dat komt als ik weer thuis ben.

• 16 Juli 2012 - 18:29

Allard:

Wij waren voor het eerst in Moab in 1992. Toen was het nog aan het begin van de groei. Heerlijk rustig. Later werd dat anders. De laatste keer hebben we Moab zelfs overgeslagen. Het hele plaatsje was bedolven onder 4x4 off road vehicles. Met een bijbehorend sfeertje wat ons niet echt aansprak. 4 touringcars achter elkaar is voor ons ook nieuw. Dapper die hike naar Delicate Arch bij zulke temperaturen. Toen wij er eens waren zaten er twee toeristen precies onder Arch te picknicken. Toen ze na een half uurtje opstonden en vertrokken kregen ze een daverend applaus. Ze wisten niet eens waarom.....

Het Island in the Sky heeft geweldige uitzichten rondom. Zeker niet meer Dead Hores Point SP toegekomen.

Jullie hebben nog een paar flinke rijdagen voor de boeg. Ogden hebben we ook gebruikt als tussenstop op de route Ely Nevada naar Yellowstone. Ontstaan aan een belangrijk knooppunt van de First Transcontinental Railroad. Het Golden Spike monument is in de buurt. Ik zou er niet voor omrijden. Amtrak doet Ogden niet meer aan maar het Union Station is er nog wel. Ogden heeft een aantal musea maar daar hebben jullie toch geen tijd voor. Goed vervolg!

• 17 Juli 2012 - 10:12

Anne:

Wat een prachtige vergezichten weer, ........ongelooflijk!!! Ik zou er ook niet snel op uitgekeken raken....ik vind zo'n ruige omgeving geweldig! Nog veel reisfun met elkaar!!! xx

• 21 Juli 2012 - 04:36

Ellen En Erik:

Wat een indrukwekkende foto s,super !!!!
    Jammer dat er aan al die mooie momenten,toch een einde moet komen
    maar............deze mooie herinneringen en momenten nemen jullie je hele leven mee
    en pakt niemand je meer af.
    Bedankt voor het inkijkje van deze bijzonder mooie reis.
    En voor straks een goede terugreis.

Liefs, Erik en Ellen