Hooverdam, route 66, Seligman (Arizona) - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu Hooverdam, route 66, Seligman (Arizona) - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu

Hooverdam, route 66, Seligman (Arizona)

Door: SandersintheStates

Blijf op de hoogte en volg Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny

10 Juli 2012 | Verenigde Staten, Flagstaff

Vanuit Las Vegas naar de Hooverdam gereden. Wat een imposant gebouw is het toch. Een betonnen boogdam in de Colorado River. Het grote kunstmatige meer is Lake Mead, er zijn aan de oevers imposante rotswanden met verschillende lagen te zien en deze rotspartijen vind je ook in het water.
Het was er enorm heet. Het viel niet mee om bij de dam omhoog te klimmen.
Er staan grote beelden bovenaan de dam in de vorm van engelen als eerbetoon aan de bouwers. Er wordt gezegd dat het wrijven van de tenen geluk brengt… er wordt wat gewreven over die tenen… toen niemand keek heb ik het ook maar gedaan, je weet nooit waar het goed voor is :)

Na de Hooverdam besloten we over de oude route 66 naar Flagstaff te rijden. Het gaf weer mooie uitzichten onderweg. Het zijn lange afstanden (we moesten weer 5 uur rijden), maar het biedt zoveel mooie vergezichten, bossen en bergen.
We zijn gestopt in Seligman, de geboorteplaats van de oude route 66. Dit plaatsje werd tussen 1889 en 1891 opgericht door slachthuiseigenaren. Zij namen het op tegen de apache indianen.

Bij binnenrijden van het dorp zagen wij meteen het roadkill cafe (“we grill what you kill”). Er naast waren oude overblijfselen van de eerste bewoners, zoals een jail, een wagon, een lounge en nog meer.
Dus dat werd onze lunch stop…. Nou die lunchstop was zo goed , dat het meteen een diner was. En dan de namen van de gerechten…”bird that smacked the Curb” of “Too –slow Doe”. De frisdranken werden geserveerd in grote potten met een rietje.
Deze tussenstop is een aanrader voor iedereen.

De route 66 stopte op een gegevenmoment , dus verder gereden op de snelweg. We kwamen rond 6 uur aan op onze B&B Fall inn to nature…prachtig gelegen aan een bosrand. We hebben weer een eigen appartement. Onze uitvalshoek voor de Grand Canyon.

• 10 Juli 2012 - 10:41

Marcel:

Dat western stadje is helemaal top, erg leuk om te zien!

• 10 Juli 2012 - 17:54

Allard:

Amerikanen zijn big spenders. Dat geldt ook voor de porties vlees. Het valt me mee dat er nog iets vegetarisch tussen zit. Al moet het wel weer op een burger lijken. Add Bacon..... Italiaanse slow cookers gruwen trouwens van het idee vlees en kaas te combineren. Zo smerig is fastfood dus.

Blij met je foto waarin de waterstand in Lake Mead is af te lezen. Het meest ernstige van de "drought" is kennelijk voorbij.

Het is nog steeds lekker warm in Flagstaff lees ik. Kan je je in dit hete en droge klimaat überhaupt voorstellen dat de Interstate begin dit jaar afgesloten was vanwege de hevige sneeuwval?

• 12 Juli 2012 - 19:17

Elly:

Zo weer thuis en eindelijk in staat om jullie verslagen in een groter formaat te bekijken.het blijft een gepiel op zo'n klein schermpje.Wat een belevenissen en wat een prachtige foto's.We genieten echt mee.En wees nou maar blij dat jullie het zo warm hebben, het lijkt hier wel herfst, alhoewel 46 C voor mij nou ook weer niet hoeft.wat een leuke namen verzinnen ze toch overal voor, echt lachen hoor.veel plezier nog verder en we kijken uit naar jullie volgende bericht+foto's, groet Elly