Las Vegas dag 2 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu Las Vegas dag 2 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu

Las Vegas dag 2

Door: SandersintheStates

Blijf op de hoogte en volg Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny

10 Juli 2012 | Verenigde Staten, Flagstaff

Las Vegas….vervolg
Johnny en Arthur lagen dus erg laat op bed, zodoende besloten een ochtend geen wekker te zetten.
Tja dat kan je dan besluiten, maar als je geen boordje niet storen ophangt, staat er toch echt opeens een zuid Amerikaanse schoonmaak dame in je kamer…
Johnny had zulke wallen onder zijn ogen dat ie vertelde dat Kok hem gebeld had met de vraag of hij zijn wallen terug kon krijgen.

Na het ontbijt, wat niet geheel vlekkeloos verliep zouden we naar de grote Outlet van Vegas gaan.
Sofia had een gebakken ei met kaas gevraagd….het duurde werkelijk een half uur ( drie keer vragen) en na verontschuldigingen kwamen ze voor onze overduidelijke ‘niet vlees eter’ met een kaas-ham omelet. Die ging dus terug en was er opeens binnen een minuut.

Onze auto stond in de garage van het Stratosphere geparkeerd. Daar mag je dus echt niet zelf in. Je geeft je auto af en levert je sleutel in. Kost niks…. Maar als je iets uit de auto nodig hebt betaal je (natuurlijk) aan degene die je auto haalt een fooi. Hmmmm dan moet je net als ik er achter komen dat je bepaalde schoenen in de auto hebt laten liggen of een toilettas….. dan loopt dat parkeren nog op. Voor elk ‘dingetje’ gaan ze echt je auto halen en weer parkeren………..

We zouden de auto nemen naar de Outlet. Het was weer ruim 45 graden. Dan ben je best blij dat je in een omgeving komt met veel airco. We zijn er een poosje geweest, we hebben er voornamelijk schoenen gekocht, Johnny zelfs 3 paar……. Alle grote merken vind je in deze Outlet voor prijzen die we in Nederland niet kennen.

’s Avonds dus de Strip. Daar kwamen we voor. We vielen met onze neus in de boter. Een enorm vuurwerk bij het Cesars palace. Niet zo maar een beetje……prachtig groots en er kwam gewoon geen eind aan!! Voor tonnen is er de lucht in geschoten. Als je dan bedenkt dat er zoveel daklozen lopen en bedelaars voel je haast misplaatste schaamte.
Er waren op straat allerlei optredens. Dansers, muziekanten, schilders…….er is op straat bij de Strip veel te zien.
Het gokken gaat in Vegas 24 uur door…het leven op straat stopt niet. Wat voor mij dan een punt van verbazing is, zijn alle hele jonge kinderen die rond twee , drie uur nog door de ouders over straat worden meegenomen. Of tieners van 15, 16 jaar die nog op straat te vinden zijn.

We hebben eerste met elkaar de Strip bekeken en zijn vervolgens ons hotel in gegaan voor een ‘spelletje’ in de hal. De jongens genieten van dansende dames in ‘kooietjes’ boven de tafels en Soof en ik van een drankje :)
John heeft me overgehaald om toch even aan een machine te gokken. Nou een dollar durfde ik wel…:) dat werden er zelfs drie :) big spender dat ik ben… natuurlijk verloren. John durfde 5 dollar aan…
De jongens zijn weer samen de strip opgegaan tot een uurtje of 6……je had ze de volgende dag in de auto moeten zien :) :)

De volgende ochtend was de wekker een probleem … het ontbijt in hetzelfde café in het hotel leverde de opmerking “oh you guys” op… geen idee of dat positief bedoelt was, maar het werkte op onze lachspieren.

• 10 Juli 2012 - 09:37

Marcel:

Tja, Nederlanders blijven nu eenmaal eigenaardig in de ogen van buitenlanders :-)