Yosemite - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu

Yosemite

Door: SandersintheStates

Blijf op de hoogte en volg Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny

05 Juli 2012 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Een nieuwe dag op pad...
Het begon met eerst tanken en bodschappen. Voldoende water en zeker een volle tank bij elke trip zijn een must.
Zowel water gebrek of een lege benzine tank betekent hier gewoon "problemen".

Soof, Art en Johnny zouden de boodschappen doen. Terug bij de auto zijn ze zeer aanstekelijk aan het lachen, ze komen ze met een prachtig verhaal.In de winkel zien ze een vrouw van middelbare leeftijd erg vrolijk bij de kassa wachten. Ze lacht een paar keer naar Johnny waarop Art een paar keer zegt 'ze vindt je leuk, ze vindt je leuk" . Vervolgens antwoordt Johnny "tja dat effect heb ik nu eenmaal" ...... Natuurlijk moet je niet altijd denken dat de mensen om je heen je toch niet verstaan. De vrouw reageerde opeens in het Nederlands met de opmerking " ik ga kijken of ik een cassiere kan vinden"......oeps...

We zijn Yosemite ingereden en al gelijk bij een aantal meren gestopt voor een mooie uitzicht korte wandelingen. Natuurlijk moest Johnny op rotsen in het water klimmen wat gelukkig goed ging. Sofia wilde liggend op een rots een marmot fotograferen en kwam nu al zwangerend niet meer van haar buik af ( dat belooft wat :))

We zijn begonnen bij het mooie Ellery Lake op een hoogte van 9538. Direct erna kwamen we al bij Tioga Lake, ook een prachtig Lake waar we een stukje omheen hebben gelopen.

Verder op weg kwamen we bij Olmsted point. Een prachtig uitkijk punt met een landschap dat je aan de maan doet denken. Vlak, wit gesteente .... Met een adembenemend vergezicht. We hebben er geklommen naar een aantal uitkijkpunten. Het was er bijzonder mooi.

Erna zijn we doorgereden naar White wolff. We hebben er een wandeling gemaakt van ruim twee uur. Tijdens deze wandeling hebben we zeker gemerkt hoe belangrijk het is om voldoende water bij je te hebben!!
Het was een wandeling wat door een deel van een verbrand bos gaat. Opvallend hoe snel de natuur zich dan weer herstelt. Onderweg werden we lek gestoken door vliegjes.
Soof wilde erg graag een wandeling in de hoop beren of coogars tegen te komen. Overal lees je op het park hoe je moet voorkomen beren te lokken en wat je moet doen bij een confrontatie met een coogar(mountain lion).Soof wil ze tegenkomen..... Bij een coogar moet je trouwens zorgen dat je 'groot en gevaarlijk' lijkt en dan vooral terug vechten, bij een beer 'doodspelen' en je klein maken.
Op het moment zelf zou ik niet meer weten wat bij wie .....gelukkig zagen we ze niet, wel marmotten en hele kleintjes (pica's), eekhoorns, spechten en allerlei soorten vlinders.

We zijn verder gereden over de Tioga Pass. Prachtige stops zoals de Valley view, vervolgens een stop met een uitzicht over hoe de natuur gewoon doorgroeit in granieten vlakten. Een arial view van de yosemity Creek.

Vervolgens nog even voor een ondergaande zon naar Olmsted point, prachtig om te zien hoe het daar dan door de ondergaande zon belicht wordt.
Verder rijdend naar de uitgang zagen we een grote herten groep Bij Pothole Dome ( waar halen ze de namen vandaan?) voor Sofia een highlight van de dag :)

Morgen naar Death valley...

• 06 Juli 2012 - 07:14

Bernadette, John Sofia, Arthur En Johnny Sanders:

Even met foto's van mijn Iphone, de andere foto's volgen nog

• 06 Juli 2012 - 09:39

Marcel:

Dit is echt erg mooi zeg. Wat een natuur en zo afwijkend van wat we hier hebben! Moet heel indrukwekkend zijn geweest!

• 06 Juli 2012 - 14:20

Allard:

Ze zitten ook overal, die Hollanders. Evenals de Duitsers. De kans dat je op je rondje West Allochtonen tegenkomt lijkt me groter dan kans op Autochtonen.... Sofia moet later maar eens naar Canada voor de beren. Ze hebben daar de buik zo vol van zalm dat de geen ruimte meer hebben voor een hapje toerist. Dus het is nog redelijk veilig ook. De kans dat je herten tegenkomt is aanmerkelijk groter. Ze lijken te weten dat er in de parken niet op ze gejaagd mag worden. Ze zijn ook niet echt schuw. Daar buiten zijn ze min of meer vogelvrij.

• 07 Juli 2012 - 08:55

Anne :

Mooie foto's hoor!Wat een ruimte en rust!! Veelreis plezier verder en...niet te veel gokken in Las Vegas he??

xx Anne

• 09 Juli 2012 - 03:25

Bernadette:

Marcel de natuur is hier zo wisselend en telkens weer overweldigend. Soms moet je gewoon om de paar kilometer stoppen om even te kijken en te genieten van een erg bijzonder landschap.
    Allard, Sofia is met ons in Canada geweest en toen hebben we inderdaad veel beren gezien. Zelfs eentje struikelend uit een bessenstruik en een moeder beer met jongen. Canada was de reis met de kinderen toen we 25 jaar getrouwd waren. Ook een grote rondreis. Helaas laten de beren hier op zich wachten :)

• 09 Juli 2012 - 15:33

Allard:

Een moederbeer met jongen? Dat is zeker niet veiliger!

Vorige keer tijdgebrek: "Pothole Dome". Prozaïscher dan je zou verwachten. Voor "Pothole" kan ik me niet zo snel een Nederlands synoniem voor de geest halen. Bedoelt wordt een vlakke kuil met een rotsige bodem zodat er water in blijft staan. De meeste potholes komen in Amerika in het asfalt voor. Maar het kan ook in de natuur. Je bent vast de laatste pothole nog niet tegengekomen op deze reis. "Dome" is een (vlakke) koepel. Vaak zo vlak dat je de koepel niet meer als zodanig herkent. Zo zul je in Capitol Reef vaak tevergeefs zoeken naar de "Capitols".

Death Valley heeft zijn naam gekregen vanwege de migranten die op hun zoektocht naar Californië al dan niet per ongeluk in die slenk terecht kwamen. Ze troffen er niet zozeer een doodse boel aan maar vreesden er dood te zullen gaan. Vandaar die th i.p.v. d ;)