Van LA naar Mammoth Lakes, met een forse omweg - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu Van LA naar Mammoth Lakes, met een forse omweg - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu

Van LA naar Mammoth Lakes, met een forse omweg

Door: SandersintheStates

Blijf op de hoogte en volg Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny

04 Juli 2012 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Vanmorgen zijn we weer gestart met een zeer bijzonder ontbijt. Ivar onze gepensioneerde gastheer wilde een knuffel van ons allemaal en het liefst van mij........oeps...
Onze gastvrouw probeerde hem hier en daar in zijn verhalen af te remmen, maar onze gastheer kende er geen rem in. Hij wilde van alles van ons weten en vond het geweldig dat Soof zwanger was. Het was moeilijk om op tijd te vertrekken, want hoe graag je dat ook wilde, er was altijd iets om over te praten :). Een lieve betrokken man. Elaine was een aller harteliijkste gast vrouw. Toen we weg gingen kwam onze gastheer in zijn badjas ons uitzwaaien en drukte ons op t hart om echt nog eens terug te komen.

Eenmaal onderweg besloten we niet de korte direct route naar Mammoth Lakes te nemen, maar de route dwars door Yosemite NP.

In Bakersfield zijn we gestopt voor koffie en via Coarsegold naar Yosemite.
We hadden nog geen annual pas voor de Nationale parken. Met zo'n pas kan je een jaar lang alle NP in de USA in. Omdat we met 5 personen waren dachten we dat we 2 passen nodig hadden. Normaal is het namelijk 1 pas per auto met 4 personen.

Eenmaal aangekomen bij Yosemite ( half 4) werden we in het natuur bezoekerscentrum erg vriendelijk ontvangen door een medewerkster. We hoefde maar 1 pas te kopen (80 dollar), dat viel dus mee.
Toen ze hoorde dat we nog door heel het park moesten van west naar oost keek ze ons geschrokken aan.
Hoe lang we dachten daarover te doen.....we legden uit dat onze GPS aangaf dat het nog een uurtje of 2 was. Meteen uitzetten die GPS adviseerde ze, they all think we are crows , zei ze. Met andere woorden we vliegen gewoon van de bergwegen af. We zouden nog een weg moeten rijden van bergwegen, veel bochten werk en zeker nog 4 uur onder weg zijn...

We zijn vlug op weg gegaan en hebben een stop gemaakt bij de eeuwen oude Sequoia bomen. Deze bomen zijn zo dik, je kan er zelfs niet met ons vijven omheen staan. Hoog en enorm van omvang.
Zonde om te zien hoe dit nationale park een paar jaar terug is getroffen door een grote bosbrand.
Natuurlijk ook een stop bij de tunnel view. Een prachtige stop bij een imposante berggroep.
Voor mij een rit door de bergen die me af en toe benauwd de afgrond in deed kijken. Waarom hebben ze geen simpele vangrails gelaatst hier en daar...... .
Morgen gaan we het park goed bezichtigen.

We zitten nu twee nachten in Mammoth Lake in een erg luxe appartement. Allemaal een eigen slaapkamer, keuken met alle luxe en ieder een eigen badkamer. Laten wij nu een whirlpole hebben :)

• 05 Juli 2012 - 09:24

Marcel:

Wauw, wat een geweldige natuur daar. Gecombineerd met luxe: helemaal top!!!

• 05 Juli 2012 - 12:10

Allard:

Mooie foto's Bernadette!

Het is weer even wennen aan die afstanden vind je niet? Linksom of rechtsom, het blijft een (forse) omweg. Hoe mooi het in Mammoth Lakes ook is, in mijn beleving is het niet de meest opportune plaats om te overnachten i.v.m. een bezoek aan Yosemite. Kenners vinden zelfs El Portal al te ver weg. Het zijn allemaal bochtige wegen met relatief langzaam verkeer. Soms zit er helemaal geen schot in. Er zit ook een voordeel aan: Je kan die prachtige Tioga Pass Road nu meerdere malen rijden. In de schemer misschien een beetje eng, overdag een prachtige rit door door het blauwgrijze graniet van de Sierra Nevada. Maak eventueel een wandeling in Tuolumne Meadows. Het is daar hoger en koeler. Probeer ook de Tufa's in Mono Lake te bezoeken. Een deel van charme is verloren gegaan sinds de spiegel van Mono Lake sinds 1994 weer is gaan stijgen, het blijft fotogeniek. Mono Lake is trouwens een verhaal op zich.

Veel plezier!

• 05 Juli 2012 - 15:15

Bernadette:

De reis over de Tioga pass vind ik overdag al af en toe griezelig, misschien zou in het donker beter zijn :) ik mis hier en daar echt een vangrail en ik zit dan met zweet in mijn handen. Al je tips staan zeker op ons lijstje en ook the glacier view. We gaan vandaag ons best doen. Het wordt in ieder geval 40 graden..... Het maanlandschap is mijn topic en zeker even kijken wat de anderen willen zien. Gisteren zijn we er langs gereden en het lijkt me geweldig om er ook even te lopen. Weer veel voor een dag, maar we gaan er voor. Fijn weer je tips, ik hoop wat mooie platjes te kunnen maken.