Bizons, hotsprings en geisers - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu Bizons, hotsprings en geisers - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu

Bizons, hotsprings en geisers

Door: SandersintheStates

Blijf op de hoogte en volg Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny

20 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nog een dag Yellowstone

Ontbijt hebben we gehaald bij de plaatselijke bakery in West Yellowstone. Heerlijk vers iets lekkers met koffie. We zijn daarna meteen Yellowstone weer ingereden.
Deze rit leverde meteen een paar goede plaatjes op van een grote elk met jongen. Verder ook een grote mannetjes elk met een prachtig gewei.
We hebben besloten om alle Chipmunks die we nu nog zouden zien Alvin te noemen. Wat zijn die beestjes leuk en vrolijk.

Een bizon heeft niet zoveel humor..... Ze kijken ook anders uit hun kleine kraaloogjes. Die oogjes kloppen verhoudingsgewijs echt niet in die grote donkere koppen.... We zagen een bizon op redelijke afstand in een weiland dus even gestopt voor een foto. We stapten in om weg te rijden zegt Johnny opeens terwijl hij de auto wil starten ...." crap" (zijn vaste uitspraak, meestal is het crap on a cracker...) ... "Achter ons!"... " steekt er een paar meter achter ons een bizon de weg over die we echt niet hadden gezien.....
De volgende bizon zagen we toen we stopten bij een mudpool met rook en bubbelend met modder...hij stond vlak voor deze bubbelende massa en bleef er maar naar staan kijken.... Verder deed hij niets...verroerde zich niet, leek er gewoon alleen de (stinkende) lucht op de snuiven...

Yellowstone heeft veel prachtige geisers en hotsprings, maar wat een lucht komt daar van af. Vooral Sofia heeft zich vanaf dat moment voorgenomen om alleen nog maar door haar mond adem te halen. Nieuw zeeland en IJsland hebben ook geisers, maar Yellowstone blijkt de meeste te hebben en ook een enorme diverstiteit.
Naast geisers en hotsprings zijn mooie watervallen en de mooiste is toch wel bij Canyon village. Het mooie Artist point. We vermoeden nu waarom Yellowstone, Yellowstone heet. De wanden waren op dit punt prachtig geel, zeker wanneer de zon erop scheen. Bij al deze  uitzichtpunten waren er korte en iets langere wandelingen. Het waren warme dagen, maar het was prachtig wat we te zien kregen.

De vulkanische grond is er overal actief. Sommige stukken slapen dan even, maar kunnen ieder moment ontwaken.
Zo kwamen we bij de Mammoth hot springs terrassen. Een deel van deze terrassen waren vier jaar geleden actief met stoom en heet water uit de bronnen. Ze waren geel en oranje van kleur. Nu was het grijs en droog, maar een ander deel was nu actief. Heel bijzonder om te zien. We hebben deze terrassen met een mooie ondergaande zon gezien.

We zijn in het donker terug gereden. De snelheid moet dan van 55 miles naar 45 miles. In het donker is het er ook echt aarde donker... Ook nu merkten wij hoe groot de afstanden binnen Yellowstone eigenlijk zijn.

• 22 Juli 2012 - 13:14

Marcel:

Ik dacht dat ik in IJsland een hoop geisers gezien heb ........