Hickman bridge, ghostranch, Lake Powell - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu Hickman bridge, ghostranch, Lake Powell - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu

Hickman bridge, ghostranch, Lake Powell

Door: SandersintheStates

Blijf op de hoogte en volg Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny

14 Juli 2012 | Verenigde Staten, Mexican Hat

Wat vliegen de dagen voorbij en wat hebben we al veel gezien.
Ook deze mooie overnachtingsplaats laten we achter ons. Via een aantal nationale parken naar ons volgende adres.
Het werd een mooie route, maar ook hier hebben we erg lang over gedaan, er is onderweg zoveel te zien....De reizen van a naar b zijn hier gewoon met veel bezienswaardigheden, waar je dan ook echt even de tijd voor moet nemen. We zitten nu al na ruim anderhalve week aan 3000 miles op de kilometer teller...
Amerika lijkt grotendeels onbewoond, heel Amerika lijkt een groot nationaal park! Je ziet soms trailers waar mensen in wonen of zeer afgelegen huizen. Ook verlaten trailers en huizen, er is hier veel armoede.

Deze reis met de kinderen betekent ook dat we van Sofia leren om dure woorden te gebruiken als het om de natuur gaat. Zoals Habitat, nocturnals, biotopen enz. Wanneer Arthur of Johnny achter het stuur zitten horen we ook regelmatig  "ohh die eekhoorn...pff ging net goed" , of...." ach dat arme oranje vlindertje" ... Wetend dat Soof hierop reageert. We moesten met het oog op de 'open ranches' zelfs rekening houden met de overstekende koeien, die dat echt op hun gemakje deden.

We zijn via Tropic door het Grand Staircase- Escalante National monument gereden. Vervolgens via Torrey door het Capital Reef. In het Capital reef hebben we tussen hertjes geluncht en zijn we bij verschillende uitzichtpunten gestopt. Bij de scienic points hebben we foto's gemaakt en korte wandelingen zoals bij Chimney rock en The Castle. Een langere wandeling met een klim ( weer steep) hebben we bij the Hickman natural bridge gemaakt.  Een enorm hoge stenen brug, waar je via een prachtig landschap tussen de bergen naar toe klimt. En warm dat het was..... Maar zeker de wandeling waard.

Opmerkelijk hoeveel Duitsers je tegenkomt, ook hier. Het is of je hier in Amerika een blik open trekt. Ook Russen en veel Fransen.
Fransen blijken hier in Amerika opeens behalve Frans ook erg goed Engels te spreken.... Ik zeg er verder niets over :s

Na de prachtige rode en rood-gele rotsformaties zitten we opeens in een gebied met vooral grijze rotsen. Zoals Arthur zei , het is net of er overals cement gestort is, net of het niet echt is. Toch zie je overal welvingen en bij het afbrokkelen blijken deze formaties toch geel. We rijden langs de Henry mountains.
We rijden vervolgens door Glen canyon en komen langs een ons bekend punt van 4 jaar geleden...Een verwijzing naar de ghostranch in het ghostplaatsje Giles. Het werd aangegeven met een grote pop langs de weg met een doodskist met botten. 'little John'.....we wilden toch deze onverharde route rijden opzoek naar de ghostranch.....we reden een flink eind de verlaten dessert in...en verlaten was het...en verlaten bleef het....... Oude verweerde bordjes met verwijzingen waren er wel....maar de ghostranch was letterlijk een ghostranch....niet gezien en uiteindelijk maar omgekeerd. Heet dat het er was in dat gebied...!!

We zijn Lake Powell overgestoken en hadden bij Bullfrog een geweldig uitzicht over de Colorado River  en en Lake Powell. Prachtige vergezichten!

De route was erg mooi en Utah bestaat gewoon uit prachtige natuur parken.
Uiteindelijk waren we nog maar een km of 40 van Mexican Hat. We gingen opeens over op een onverharde weg die een berg op ging. Een smalle weg, met scherpe bochten, smal, en zonder relingen. Dieptes..... Enorme dieptes... Uiteindelijk waren we aan de top, met een vergezichten..prachtig! Om bij Mexican Hat te komen moet je ook naar beneden... Doodeng vond ik het! De jongens hadden op de top een foto gemaakt en moesten in de auto erg lachen...ze zeiden niets tegen mij. Ik was ook te veel bezig met niet naar beneden kijken. Later lieten ze mij de foto zien, het was een auto in de afgrond, behoorlijk in de kreukels.... Pffff blij dat ik dat niet gezien heb.... Vanaf de berg zag je in de wijde omtrek totaal geen plaatsje of wat dan ook, welgeteld 1 huisje...
We moesten nog een kilometer of 18 rijden. Totaal verlaten gebied met hier en daar hoge rode rotsen. Uiteindelijk kwamen we bij een rots ' the Mexican Hat' . Het plaatsje met dezelfde naam heeft enkele huizen, een pompstation, een inn ( waar wij zitten) en een gesloten B&B.

We hebben zeer goed gekoelde kamers, want wat is het hier warm! Benden onze kamer is ook het restaurant en een ruimte met pooltafel en verschillende zitjes. In het restaurant wordt het vlees klaar gemaakt boven een groot vuur, een grote bbq waarop het vlees op een groot rek heen en weer geschommeld wordt.... Geen idee hoe ze dat noemen.

Een erg goede startplek voor Monument Valley.

• 14 Juli 2012 - 13:53

Marcel:

Erg gaaf weer allemaal!

• 14 Juli 2012 - 14:58

Allard:

Mooi om mee te lezen Bernadette. Ik herken er veel in. Hoewel ik af en toe wat moeite heb met de volgorde :) Je kan redelijk goed onthouden. Ondanks de hitte.

Giles is al een eeuw geleden verlaten door de Mormoonse settlers. Zij slaagden er niet in het water van de Fremont River afdoende te beheersen. Een echte oude dorpskern zal je vergeefs zoeken.

Bullfrog? Zijn jullie daar met de ferry Lake Powell overgestoken? Zo niet dan was het waarschijnlijk Hite Crossing.