Op weg naar Bryce - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu Op weg naar Bryce - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu

Op weg naar Bryce

Door: SandersintheStates

Blijf op de hoogte en volg Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny

13 Juli 2012 | Verenigde Staten, Mexican Hat

We zijn ' s morgens weer gestart met een over heerlijk ontbijt. Annette had voor ons haar famous pancakes gebakken met aardbeien en room.... Geen verkeerde start. Terwijl wij er zaten te eten kwam er een eekhoorn aan en deze ging op zijn gemak uit het  fonteintje vlakbij de tafel op zijn achterpootjes staand water drinken. Waar is die camera als je die nodig hebt...
We hebben afscheid genomen van onze gastheer en gastvrouw en zijn op weg gegaan naar onze volgende verblijf.

Als je van Arizona naar Utah gaat heb je een kleine verandering van tijd...een uurtje, maar toch,... Het moment dat je dat ontdekt kan van belang zijn en het was bij ons ' s avonds. Toch een beetje een tegenvaller als je denkt dat het pas 6 uur is en het is al 7 uur...

Vanuit Flagstaff zijn we door Dixie National park gereden. Een gebied met veel bos. Vervolgens ook een stukje Glenn Canyon en zodoende veel stop plekken onder weg voor een Nikon of Pentax momentje. Bij het plaatsje Kanab zou een oude filmset zijn van cowboyfilms. We hebben het met wat zoeken en keren ( een plaatsje van 2 keer niesen  en je bent er door) , ongelooflijk zoals we dat deden, inderdaad gevonden. Little Hollywood is de naam... Er zijn heel wat attributen die in films zijn gebruikt. Films met Clint Eastwood en John Wayne. Wel aardig om te zien...

We zijn bij Lake Powell langs de grote dam gereden. We zijn gestopt bij het uitkijkpunt bij Wahweap. Je kijkt er over heel Lake Powell. Erg mooi en ook hier.....erg heet. Er was een overdekt stukje met bankjes en daar hebben we gepicknickt, met dus een schitterend uitzicht.

Het laatste stuk ging door wat uitlopers van Bryce Canyon, we hebben er een stukje gelopen en geklommen. Terug heb ik maar een stuk op mijn billen afgedaald. Klimmen kan ik prima, maar afdalen levert nogal eens kapriolen op, dus om mijn camera te beschermen tegen al dat rode zand ben ik maar gaan zitten. Enig idee hoe erg  zand en steentjes onder je schoenen kunnen rollen?

Door het tijdsverschil dus een beetje laat in het Kodachrome NP . Ons verblijf bleek dus helemaal aan het eind van dit gebied...dus toen we over de lange stille weg door het park reden, heb ik mij meerdere malen afgevraagd of we goed zaten...gelukkig wel.
Het park is klein (http://www.redstonecabins.com/) , maar de ligging is geweldig. Rode rotswanden omringen het gebied. We hadden twee cabins met een veranda ervoor. Gewoon perfect. Er was een 'kamphuis' maar helaas niets te eten.
Dat betekende de hele weg terug om iets te eten in Tropic.
Terug werden we getrakteerd op een geweldige sterrenhemel. Oneindig, met zelfs een soort melkweg.... Een enorme gewaarwording.

• 13 Juli 2012 - 15:50

Bernadette, John Sofia, Arthur En Johnny Sanders:

De rest van de verslagen volgen vast vaanvond....nu op naar monumental valley

• 13 Juli 2012 - 17:30

Anne:

Wat klinkt jullie reis geweldig! Het wordt straks nog heel lang nagenieten van al die mooie indrukken, dat ka niet anders! Amuzeer jullie verder!! xx