Hollywood, Bel Air, Universal studio's - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu Hollywood, Bel Air, Universal studio's - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu

Hollywood, Bel Air, Universal studio's

Door: SandersintheStates

Blijf op de hoogte en volg Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny

03 Juli 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vanmorgen waren we weer bijtijds op. We hebben een leuk b&b midden in." Elaine's b&b"
We werden onthaald met een heerlijk ontbijt, maar ook met veel verhalen.
De echtgenoot van onze gastvrouw kent vele steren persoonlijk, daar hij ooit voor een plaatselijke krant werkte. Alle foto's kwamen te voorschijn waarop hij met verschillende sterren gefotografeerd stond. Hij heeft ons zeker bijna een uur vermaakt met anekdotes en verhalen. Uiteindelijk wisten we niet hoe we met goed fatsoen moesten aangeven dat we op weg wilden. Het voelde of we wilden wegsnieken, maar de verhalen hielden gewoon niet op.

Zelfs bij de deur kwam hij nog met aanvullingen en aanwijzingen voor onze dag, allemaal zo goed en lief bedoeld, maar we wilden graag op pad.
We zijn gaan lopen naar the walk of fame... Sterren op straat vastgelegd en voet en hand afdrukken bij het chinese theater.
Overal op de boulevaard zag je fuguren uit films waarme je voor een dollar op de foto kon gaan. Natuurlijk koffie gedronken bij starbucks en een foto gemaakt van de letters 'Hollywood' op de berg.

We hebben de metro genomen naar Universal city. Wat een moderne haltes onder de grond, prachtig schoon en met kunstwerken opgesiert. Daarentegen is Hollywood eigenlijk in een schril contrast. hollywood krogt iets van een vergane glorie. Er is veel verval, armoede en slecht onderhoud. Zonde, het zou veel meer allure kunnen uitstralen en dat mis je.

In Universal city namen we de shuttle de berg op.
Om de studio's in te gaan betaal je 80 dollar per persoon. Heel veel geld, zeker als je geen hele dag meer hebt. We besloten om het gedeelte van universal city er omheen te bekijken en dat was zeker een belevenis op zich. Veel glitter en glamour en veel uit de films was er terug te zien.

Terug in Hollywood hebben we een rondrit gedaan in een open dubbeldekker, dat was een foutje.... We hebben zeker niet gezien wat we hadden gehoopt te zien. Mij irriteert het daarnaast ook enorm als ik veel geld betaal voor een uurtje met zo'n bus (20 dollar pp) , ik vervolgens een brief zie hangen in de bus waarop staat dat een fooi gewaardeerd wordt en dan aub tussen de 5 en 10 dollar......
Ligt vast aan mij.

We zijn daarna zelf door Beverly Hills gereden en door Bell air op weg naar Santa Monica. Wat een huizen staan daar!! Rjdend op Sunset boulevard, zegt Johnny
" er rijdt een meisje in een string met een vreselijk figuur op een fiets". Vervolgens vermoeden ze dat het een man is met lang haar... We reden er langs met de auto, van achteren een stevig figuur met lang haar, in een rode string en bikini top, van voren..... Een man! Hilarisch vonden de mannen dat, maar ook de mensen in de auto' s om ons heen. Een oude vrouw liet lachend aan Sofia de foto van de man op een mobieltje zien. Er werden wat foto's gemaakt met mobieltjes en camera's!

Santa Monica heeft ook een fishermenwarf en ook een kermis op de pier. Een gezellige boulevard langs het strand met artiesten en winkeltjes. Wij hebben er heerlijk bij een mexicaan gegeten.
Nu weer terug... Het was een dag met veel indrukken. Morgen gaan we naar Mammoth lakes.

• 04 Juli 2012 - 14:11

Marcel:

Weer een leuke dag zeg, en jammer dat jullie niet heel de dag hadden voor de studio's !!

• 05 Juli 2012 - 12:16

Allard:

Fijn dat jullie je goed vermaakt hebben. LA, het is onze stad niet. Het mooiste wat we er van kunnen herinneren is dat we Saturnus, met ringen en al, "live" hebben gezien door de immense telescoop van het Griffith Observatory.

• 05 Juli 2012 - 15:09

Bernadette:

De studio's hadden wij ook best willen zien Marcel, maar helaas is dan 400 dollar toch veel voor maar een uurtje of 4. Heel deze reis zullen we keuzes moeten maken. Dat betekent af en toe een groepsoverleg. Aangezien wij bijna alles al gezien hebben mogen de anderen kiezen. Er was overigens veel buiten de studio's te zien.
    LA is leuk om even gezien te hebben Allard, maar zeker ook genoeg na een dag. Het verblijf was al een ervaring op zich en alle verhalen van onze gastheer. Dat zullen we zeker nooit vergeten :)