De vliegreis - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu De vliegreis - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny Sanders - WaarBenJij.nu

De vliegreis

Door: SandersintheStates

Blijf op de hoogte en volg Bernadette, John Sofia, Arthur en Johnny

01 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We zijn al erg vroeg vertrokken om Johnny op te pikken en door te gaan naar Capelle om Sofia op te halen. Een hoop gemopper omdat het toch 3 uur van te voren moest, maar achteraf bleek dat het prima was gepland gezien de incheck rij doe zich achter ons vormde op Schiphol.

Het vliegtuig was heel erg klein, smal..... 3 stoelen links, klein paadje ertussen en 3 stoelen rechts....ik schat net 3 en een halve meter breed. Ik besef me nu dat de hotelkamer waarin ik nu zit veel breder is....En dat vliegt dan de oceaan over....... De riemen mochten niet af, dat werd een paar keer omgeroepen. Bij flink geschud had ik het al niet meer.
De eerste vlucht duurde zo' n 9 uur tot aan Phliadelphia. Daar meosten we lang in de rij staan voor een vinger afdruk controle en een irisscan. Het ergst isndan de houding van de douanier die zo de tickets over de balie aan je terug smijt en kortaf vragen stelt. Ik moet dan terug blaffen inslikken om toch maar problemen te voorkomen..... Maar onbeschoft zijn ze! Vervolgens je bagage oppikken en op een andere band afgeven. Daarna via 'droomvlucht' rijen naar de controle van je hand bagage en jezelf...schoenen uit...

Na die hele toer bleek dat ook ons vliegtuig nog eens een uur vertraging had. Het was weer een klein toestel, deze keer zonder tv en erg koud!! Deze keer duurde de vlucht 6 uur....... Tjonge wat waren we moe bij aankomst...

We moesten even wachten op de shuttle die ons naar het hotel zou brengen. Domme Nederlanders dat we zijn, we hadden niet eens een fooi voor deze man, totaal nog geen dollars op zak.

Deze eerste dag , was er eentje van meer dan 24 uur...maar het avontuur is begonnen